Pik Migge - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Freek Poppel - WaarBenJij.nu Pik Migge - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Freek Poppel - WaarBenJij.nu

Pik Migge

Door: Federico

Blijf op de hoogte en volg Freek

16 Juni 2008 | Belize, Caye Caulker

Gisteren was het net zoals vandaag en eergisteren, goed toeven hier op Caye Caulker. Zo'n 36 graden met een stevig briesje, die voor de nodige verkoeling zorgt, kom ik de dag lekker chillend door. Boeken lezend, tv kijkend, zonnebadend, je kent het wel van die Frits Bom de vakantiemanbeelden.

Dit eiland is wat jaartjes terug door een orkaan getroffen en is toen in tweeen gesplitst. De splitsing heet " the Cut ". Daar bij die Cut is een houthut gebouwd waar ze reggae kleuren op hebben gepaint en een dj met laptop hebben staan.
Deze zondag speelt Mexico tegen Belize voor de WK kwalificatie en wint gedegen van een onsamenhangend Belize. Onder het genot van een Belizian Maya biertje en van het uitzicht genietend; gooit de donkere meneer naast mij zijn halve maaltijd over zijn Nike schoenen vanwege een aanhoudende mig=mug. Ik vraag de laptopdj om eens een nummer van Burning Spear op te zetten en na enige tijd volgt er inderdaad een nummer van de Live lp van Burning Spear uit 1978. Heerlijk meewiegend op deze klanken doet een vriendinnenstelletje uit Eindhoven de grootste moeite om in hun wet t-shirts de rastas het water in te lokken.
Naast mij blijken drie Zwitsers te liggen die al gauw over voetbal beginnen. Na een snelle' we gaan um winnen' switch ik over op hun beroep. De ene werkt bij een bank. " Mag je er over praten ?" Ja, zegt hij lachend en vertelt me dat hij in Amsterdam flink aan de rol is geweest met zijn NLse klanten. Ondertussen vertelt de ander dat hij morgen de Blue Hole gaat doen en de derde is een rondje gin/tonic voor ons gevieren aan het halen. De dames hebben inmiddels een geschikte kandidaat gevonden in een jonge bosgod met heel lang donker haar en gaan gewillig met hem op de foto tegen een ondergaande zon. Dit gadenslaand begint de bankzwitser ook genadig om zich heen te slaan. De miggen zijn namelijk bij zonsondergang helemaal in hun modus operandi. Ze boren zich als Zero's in onze ledematen en binnen enkele minuten heb ik tien miggepikken in mijn donder staan. Sommige migge spatten met de nodige bloedvlekken uit elkaar als ik ze een corrigerende tik geef. Ondertussen begint iedereen door te krijgen dat niemand zal worden ontzien door dit agressieve volk. Mijn gin/tonic is nog half vol maar ik kies er voor om het op een lopen te zetten zodat ik geen easy target meer ben. De Zwitsers willen nog wat afspreken voor vanavond en ik vertel ze dat er bij mij om de hoek een lekkere Rasta Pasta zit. Hasta pronto roep ik nog voordat ik het op een lopen zet. Na een douche lik ik mijn miggepikken en val na een heerlijke maaltijd van gebakken rijst, brocolli, paparika en kreeft in een diepe slaap.

  • 17 Juni 2008 - 06:54

    Glas.fibertje:

    Klinkt goed, maar wat is een Blue Hole?. GTA-IV is uitgespeeld, Althans de hoofdmissies.

  • 17 Juni 2008 - 07:19

    SOLE MASSEUR:

    GOOZERT! WAT EEN BOUNTY GEVOEL STRAALT ERVAN DIE MAIL AF, ZEG!
    WOW, BURNING SPEAR BIJ EEN ONDERGAANDE ZON IN EEN DIEP BLAUWE OCEAAN, IK ZIE HET ZO VOOR ME.

    LIVE THA GOOD LIFE!

  • 17 Juni 2008 - 07:52

    Daan:

    Klinkt allemaal heerlijk Freek! Succes in de Blue Hole, hoop dat je mooie viskes zult zien!

    x

    Daan

  • 17 Juni 2008 - 11:31

    Flying Barber:

    Het klinkt heerlijk,you make me wanna be there.Injoy for me.
    Not doing to bad myself.Just came back from 2 weeks france.
    Love & joy.Martin
    Single daisy's fall, upon a summers wind
    dancing dew night meadows sing
    breathing a midnight sigh and cry
    one night in May, roses graced these lips
    intertwining a breathless spring
    with one jagged, leafy tree
    water filled the oceans
    of dry eyes and fragrant hearts
    as the lady bugs kissed another day
    granting the rising sun
    permission to rise and shine

  • 17 Juni 2008 - 13:10

    Myra:

    Ha Freek Bom, vakantieman :) Dat klinkt allemaal heerlijk, lopen de schoenen lekker? kun je ook gewone mail checken? ik heb gemaild naar het klubfm adres, maar kweenie of je die kunt checken... zoenen voor jou

  • 18 Juni 2008 - 09:40

    Nienes:

    sjee, muggepikkelikker
    GATVERDAMME

    :)

    x

  • 18 Juni 2008 - 20:30

    Jessica:

    JALOERS!!!!! Je verhaaltjes zijn leuk om te lezen Freekie, keep up the writing !

  • 20 Juni 2008 - 16:14

    Stesientje:

    En dan heb je nog last van muggen ook... Blijf dan toch gewoon thuis man.

  • 01 Juli 2008 - 19:28

    Esther:

    Hey Federico!
    Niet dat ik weet wie jij bent, maar ik ben bang dat ik 1 van die wet t-shirt girls ben, hahaha, moet super lachen om je berichtje! Wij hadden iets teveel rum op die dag..tsja kan gebeuren he. Wie ben jij dan? Jij bent toch niet toevallig een van die 2 leuke jongens uit Utrecht of Amsterdam???? Anders ga ik nu gillen. Zo te zien ben je nog lekker op rondreis..Geniet er maar van want ik NL is het back to business. Ik heb dan ook meteen een ticket terug geboekt naar het paradijs.

    Geniet van je reis!

    Groetjes,
    Miss wet t-shirt slettie ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Rico con chile

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 37863

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 16 Oktober 2013

Latinamerica for a year

29 Augustus 2011 - 13 September 2011

Balkan Tour 2011 Kroatie, Bosnie & Montengro

14 September 2010 - 09 Januari 2011

From MC2 till Caraca$h

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Quantic cd release party tickets & weekend London

12 Mei 2009 - 31 Mei 2009

Balkanjewelofnietwaarderen

10 Juni 2008 - 10 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: