Upgreet - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Freek Poppel - WaarBenJij.nu Upgreet - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Freek Poppel - WaarBenJij.nu

Upgreet

Door: Federico

Blijf op de hoogte en volg Freek

24 Augustus 2008 | Costa Rica, Alajuela

Lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie en verre kennissen. Jullie hebben een tijd niets van me gehoord omdat ik met de benen omhoog zat.
In de ene hand een goeie bak koffie en in de andere een copa met een flinke scheut Carta Vieja rum,siete años. Gouwe combie.

Het is hier fantastisch en een zonnetje met daarin het getal 33 zouden de achterkant van de ansichtkaart kunnen sieren.

Na een week met de benen omhoog zijn Myra en ik richting wat parken vertrokken met de 4x4 don´t be gentle it´s a rental machine.

En de dierenmeter staat inmiddels op 87 en is still counting. Zo zijn ondere anderen de revue gepasseerd: een gems van boven de boomgrens, een walvis met een bult op zijn rug, een no-no, een luiaard met hoogtevrees, iguana´s zo plat als een dubbeltje, een havik met opvliegers, een koraalslang in het groene woud, een toekan met een grote bek, een zie-je-later alligatort, een karrekiet met een huurachterstand, een schorre brulaap, een haantje de allervroegste, een papa en mamagaai en laatst but not laatst een geemigreerde huismus.

Hier wat parken waar dit volk voorkomt

Palo Verde; veel watervogels

Tenorio National Park Blauw water en termische baden

Corcovado National Park Alles wat er leeft in Costa Rica

Ga zo met een een uur of drie richting Cuba voor de laatste week hier in Central Amerika en begin alweer een beetje naar de zaterdagmarkt, de onderonsjes etc uit te kijken.

Vanaf drie septembert ben ik eerst nog een week op Bakkum Zuid te vinden. Een natje en een droogje uit alle bezochten landen zullen daar voor handen zijn, kom eens langs op de fiets of carro.

Hasta pronto.
Federico

Ps. Angela van harte met je zoon, mooie naam ook.

Stesonido wat een ellende zeg daar op de stoep in Amsterdam, Chris zijn neus moet dezelfde kant op staan als de jouwe, wil die zijn agenda trekken.

Doritootje, goed man benne we weer van de partij.

Sole aka Postmaster, probeer met mijn verjaardag iets leuks te regelen.

Marloes, kijk je uit met oversteken in Bogota : D

• 25 Augustus 2008 - 06:05

Chris D:

He Freek,

wat vliegt de tijd toch. Ik lees telkens je berichten met veel plezier en nu zit je alweer bijna in Bakkum!
    Ik kijk uit naar je verhalen en wil je even attent maken op het vervolg van de vorige neven en nichten dag: we komen op 8 november weer bij elkaar, dus dan kunnen we allicht weer bijkletsen. Hasta la vista Freek en de groetjes aan Myra!

• 25 Augustus 2008 - 06:52

Sole Aka Postmaster:

Aye Papi!

Esta muy bien compadre!
    Wat een ontzettende grappige beschrijving van de lokale dierenpopulatie, geweldig bedacht!
    Geniet er nog lekker van met z'n 2-en, muy romantico a Cuba.
    Die ouwe piratenrum met koffie klinkt als een cumbia in mijn oren, dus ik ga proberen dat weekje aan te wippen op Bakkum.
    Als Postmaster heb ik wat minder nieuws, Moedertje of is het Vadertje of nee wellicht is het Huftertje Staat heeft 2 blauwe enveloppen gestuurd, een met teruggave over 2005 en een met vordering over 2006 en de vordering is groter dan de terugggave, terugbetalen voor, ik dacht, 20 oktober.
    Meer details op verzoek. Ik dacht zal ik het nou wel of niet melden, nou ja hopelijk verpest het je geweldige vakantiegevoel niet, je weet het he, annica annica.

Hasta Pronta en knuffels voor beiden reizigers!

Oh en shit, ik heb geen verjaardagscalender op mijn plee, dus ik weet niet wanneer ik wat moet regelen voor je verjaardag (Schaamrood op den Kaacken).

• 25 Augustus 2008 - 20:52

Gose! Waar ? In Jo !:

potversneetje Frekos, je lulle weer als vanouds

Dat hebbenwe hier toch wel een beetje gemist !

Geef er samen met Myra nog een lekkere slinger aan, groetjes en totsnel!

• 30 Oktober 2008 - 03:43

Michiel En Lieke:

Via via kwamen we op jou site, gaaf voor de herinnering uit Junquillal, dikke knuffel ook van Mieke.