De Bouwende Hollander 2 - Reisverslag uit León, Nicaragua van Freek Poppel - WaarBenJij.nu De Bouwende Hollander 2 - Reisverslag uit León, Nicaragua van Freek Poppel - WaarBenJij.nu

De Bouwende Hollander 2

Door: Federico

Blijf op de hoogte en volg Freek

16 Juli 2008 | Nicaragua, León

Die middag ga ik gelijk langs bij zijn kast van een huis, zoals wij dat vroeger noemden. Een blubberpad snijdt na driehonderd meter links en vanachter een struik hoor ik een jong meisje vragen wat ik van plan ben. Ik ga bij Thomas op bezoek en een goedkeurende blik is mijn deel. Aangekomen bovenop de heuvel met geniaal uitzicht valt me op dat Thomas ingenieuze indeling van zijn hotel in wording; wat Europese uitbouwen heeft. Hier en daar wat glas-in-lood ramen en de steenoven heeft zo te zien al dienst gedaan. Thomas zelf is er niet en de bouwvakkers zijn vandaag vroeg naar huis. Ik heb het rijk alleen en begin mijn meegebrachte broodjes door te snijden en te besmeren met mijn laatste streken Calve pindakaas. De vino tinto uit Chili laat zich ook weer weldadig in mijn keel glijden en alsof een zware werkdag eropzit doe ik mijn werkschoenen uit, rol mijn pijpen op en ga languit in het sappige gras liggen.

Later die middag zie ik Thomas aan de bar zitten een geef ik hem het meegebrachte boek over Tachyon energie. Hij bladert er zeer aandachtig in en lijkt even de wereld te zijn vergeten. Nieuwsgierig vraag ik hem wat hij ervan denkt en zegt me er vanavond gelijk in te zullen beginnen. Het boek heb ik deze reis in 4 dagen uitgelezen en is mogelijk een oplossing voor ons energieprobleem.
Het is een zeer goede introductie in de wereld van de vrije energie, de kwalen die electrosmog kan veroorzaken, en het bewustzijn wat ons horizontaal ( media,omgeving ) bezighoudt, ten beste kan veranderen in verticaal ( innerlijk,astronomie )

De volgende dag klim ik op een truck en vertrek met 35 m/v naar het 9 km verderop gelegen Semuc Champey.
http://www.infocoban.com/wallpapers/wallpaper_champey_av_1024x768.jpg Grotten, raften, zwemmen in azuurblauw water en een hike door de jungle naar een 500 meter hoger gelegen uitkijkpunt; moeten de dag kunnen vullen. Groten heb ik niet zoveel mee. Met kaarsjes door borsthoog water waden en je door vleermuizen laten onder schijten, laat ik liever aan Richard Attenborough over. Laat me dan ook bij de jungle entrance afzetten en wil zo snel mogelijk een plons nemen in het uitnodigende water. Bedenk me halverwege dat het misschien toch beter is om de klimtocht eerst te doen. In tegengestelde richting volgbreng ik de klim in een half uur en kom onderweg foeterende stelletjes tegen die me reikhalzend vragen hoe ver het nog is. Om ze niet in een crisis te doen belanden zeg ik dat het moeilijkste deel nog moet komen. Dan valt het achteraf namelijk altijd mee. : D
Weer beneden aangekomen duik ik het toch wel frisse water in een geniet van de idyllische omgeving. In het grote deel duiken stoere tico´s uit bomen zo´n 10 meter naar beneden. Dat gaat vaak goed, maar een jongen komt in te ondiep water uit en komt half versuft bovendrijven. Enkel gebroken en hij wordt razendsnel uit het water getrokken door een safety guard. Na drie uur heb ik het wel gezien en wil de truck van 2 uur terug halen en verlaat het park.
Op de parkeerplaats aangekomen ligt de dienstdoende chauffeur languit op de receptie te meuren. Van anderen toeristen geen spoor dus vat ik het plan op om alvast te gaan lopen en als ik het niet meer trek; deze 9 km door steil terrein, kan ik altijd nog op een passerende truck stappen.

Onderweg kom ik 5 mannen tegen die of helemaal in coma midden op de weg liggen te pitten of mij zwalkend de hand willen drukken. Kinderen die twee honden opnaaien om mij te bijten. Broer en zus van rond de 7 jaar, die mij om de tijd vragen. Laat ze zelf kijken waarop het jochie na drie keer raden de goeie tijd zegt en mij met een bijdehandte blik aankijkend, het horlogie aan zijn pols wil hebben. De brutale aap gooit na mijn afwijzing uit onvrede nog een steen toe en zijn zus roept mij ook nog een ´goeie´ reis toe. Ondertussen zijn drie nokvolle bussen mij gepasseerd maar die haal ik halverwege weer in, omdat een chickenbus overdwars op de een blubberstuk door een bulldozer vlot getrokken moet worden. Glimlachend en zo fris mogelijk loop ik de meute voorbij en zeg dat ik nog op schema lig.

  • 16 Juli 2008 - 18:25

    Myra:

    moet ik nog pindakaas voor je meenemen? ;)
    xxxxxxxxx

  • 16 Juli 2008 - 18:38

    Mireille:

    Freaky, je moet eens aan de cajeta gaan als je zonder pindakaas zit...

    we blijven je volgen!!!!!

  • 16 Juli 2008 - 22:18

    Stesont:

    Hmmmm.... zo kijkend, komt er nog een 3e deel? Enneh, ik zag net dat je pas EEN maand weg bent!!! Sjeeeeeesis, lul. Kom es ff terug?? ;-)

  • 16 Juli 2008 - 22:38

    Nien:

    flauw hoor dat je niet je horloge afstaat aan zo'n teer kinderzieltje...
    die foto hee, te gek!

  • 20 Juli 2008 - 08:23

    Ziggy:

    Ben de festivals weer te boven, zou graag even inhaken op jouw fantastische reis

  • 11 Augustus 2008 - 11:27

    SoLE:

    SENOR POSITIVO HIMSELF, DAT DOET ERG GOED, H`E DAT REIZEN. LERKKERRRRR HOORRRRRRRRR

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Rico con chile

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 37863

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 16 Oktober 2013

Latinamerica for a year

29 Augustus 2011 - 13 September 2011

Balkan Tour 2011 Kroatie, Bosnie & Montengro

14 September 2010 - 09 Januari 2011

From MC2 till Caraca$h

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Quantic cd release party tickets & weekend London

12 Mei 2009 - 31 Mei 2009

Balkanjewelofnietwaarderen

10 Juni 2008 - 10 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: