Chetumal y el museo - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Freek Poppel - WaarBenJij.nu Chetumal y el museo - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Freek Poppel - WaarBenJij.nu

Chetumal y el museo

Door: Federico

Blijf op de hoogte en volg Freek

12 Juni 2008 | Mexico, Chetumal

Ola gente, ben inmiddels afgezakt naar Chetumal tegen de grens van Belize aan. Ga zo de bus pakken naar Corozal(BZ). Heb een goeie vlucht gehad. Wel nog een onverwachte tussenlanding in Brussel ( om de stoelen te vullen ) en daarna linea recta naar Cancun. Totale reisduur twaalf uur. Daar plaatselijke tijd vier uur aangekomen en rapido de bus naar Chetumal genomen. Wat zo´n zes uur bussen is. Bij Playa del Carmen werd er gemeld dat de bus niet verder ging. Mijn vermoeden was dat er niet genoeg kaartjes waren verkocht. Koos ervoor om de volgende morgen door te reizen en kreeg netjes mijn geld terug voor het eerst genoten stuk. Goed gepit. De gevoelstemperatuur is hier namelijk hot and humid.

Mensen zijn hier lekker gordito wat goed past bij hun kleine gestalte. Het straatbeeld wordt gedomineerd door Pemex ( Shell ) en andere luxe winkels. Sinds erin Kalkoen een toeristenindustrie is gebouwd heeft de hele Peninsula Yucatan er flink van mee kunnen profiteren. Wegen zijn/worden aangelegd en de prijzen voor een natje en een droogje zijn conform een rondje CenterParks.

Fruit is hier superlekker, de mango´s en ananassen glijden hier zo uit je tas van rijpheid. En de eerste Taco´s zitten er ook in. Op straat worden ze a la minute voor je geblancheerd en hibahibahandre met wat uitjes en peper soldaat gemaakt.

In de kranten wordt het weer uitvoerig beschreven want ze hebben hier de afgelopen weken nogal wat wateroverlast gehad. La onda tropicales cinco is zich nu boven Venezuela aan het ontwikkelen en heeft voor de Cariben het nodige in petto.

Heb gister het Museo del Cultura Maya in Chetumal bezocht. De mooiste volgens het Schoenveterboek.
Indrukwekkend overzicht van cultuur, architectuur, astrologie en historie.

Paz

• 12 Juni 2008 - 15:48

Danielle:

Het leek bus 161 wel denk?

x

• 12 Juni 2008 - 16:06

Michel:

hahahaha!! brings good memories Daan de 161:-)

Freek kerel,jee ga je wel vermaken zie ik!

x

• 12 Juni 2008 - 16:21

Steef:

Hee freekie,

Kon het niet opbrengen om maandag nog naar dat voetbal te komen kijken. Had een enorme rot dag en ben stoont op de bank blijven hangen. Heb je dinsdag geprobeerd te bellen maar alles stond al uit.
    Ben jaloers.
    Bueno que te valla bien aya y no te cansas.

• 12 Juni 2008 - 16:44

Edje:

Hoi Freekie we gaan je volgen. Edje en Mireilltje

• 12 Juni 2008 - 16:47

Stelitio:

Geeft dat nou voldoening?
    Zo van de ene plek naar de andere te gaan?
    Dat reizen...
    Ikweethetnogzonetniet.

• 12 Juni 2008 - 17:49

Hil En Ruud:

Doe ons ook van die glijende mango's. Krijg er honger van!

• 12 Juni 2008 - 19:13

Myra:

uhh kweenie wat ik schrijven moet, nou dat gaat lekker dan

• 13 Juni 2008 - 09:52

Glas.fibertje:

de 161 rijd ook alleen nog maar als je een schriftelijke aanvraag in 3voud indient. Je kunt beter je duimpje opsteken op de mexicaanse huygendijk Freek. Misschien kun je dan met Cor Mak en consorten meerijden. P.s. 6 uur bussen equals 367 zones ofwel 368 strippen.

• 13 Juni 2008 - 09:53

Glas.fibertje:

• 13 Juni 2008 - 13:59

Roenes:

... en anders op het fietsie naar Skermerhornos en daar op de 127 stappen.