Praagt en Praal - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Freek Poppel - WaarBenJij.nu Praagt en Praal - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Freek Poppel - WaarBenJij.nu

Praagt en Praal

Door: Frederich

Blijf op de hoogte en volg Freek

20 Mei 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Na tot Koln het rijk/coupe alleen te hebben gehad, komen niet ver van de Dom twee Hertha BSC supporters ons geyelschap houden. Hertha hat gewonnen und die stimmung ist uberbest. Niet bij ons want wij zijn onze comfort zone kwijt. Onze volgende stop is Berlijn dus nog zo'n zes uur voor de boeg. Een paar borrels ' made in Banja Luka ' later komen we op tijd in B aan. De mannen van Hertha springen bij het ochtendgloren op het eerstedebeste station eruit, waarna ik toch nog wat slaapuren kan maken. Jeroen probeert nog wat herkenningspunten waar te nemen maar Berlijn is tegenwoordig ook sterk aan verandering onderhevig. Ergens voor Dresden gaan bij mij de luiken weer open en blijken we op een prachtig ritje langs de Elbe te worden getrakteert door Deutsche Bahne. Deze Duitse NS heeft zijn spoorboekje heel goed op orde want treinen rijden op tijd en de informatie voorziening is ook tiptop.

In Praag aangekomen vinden we snel een goed hostel. Midden in de stad vlakbij het grote plein Vaclavské námesti. We delen onze kamer met twee Argentijnse meiden en al snel gaat het gesprek over Maxima en het koningshuis. Voor hun blijkt zo'n huwelijk een sprookje en dat proberen wij niet te ontkrachten.
Die avond bezoeken we in de plaatselijk Melkweg een concert van Macka B en roots reggae band. De Pragenaren blijken hun eigen gras goed te hebben bijgehouden en de stemming is de hele avond opperbest.

De volgende dag bezoeken we de St.Vitus cathedraal met zijn prachtige royal gardens. Deze kerk werd door Peter Parler in 13 nog wat gebouwd en in de tombes liggen velen Boheemse koningen. De sfeer van ridders en oude herbergen kun je hier overduidelijk voelen en zien. Het is net of je in een groot museum rond loopt. Alles is heel netjes aangeharkt.

Praag staat vol met de allermooiste en exclusiefste modellen auto's en sieraden. Het vergaat Praag zeer goed tegenwoordig.

• 20 Mei 2009 - 08:47

Diego:

Eej, vergeet niet de joodse kerkhof te checken...die komt rechtsreeks uit een Tim Burton film, indrukwekkend!

• 20 Mei 2009 - 08:53

Sjlo Masjier:

Het gras is altijd groener bij de oosterburen!

Klinkt als een avontuurlijke gezellige ontspannen reis tot dusver.
    Keep up them good vibrations,
    JAAAH RASTAFARIII, SIEN!

• 20 Mei 2009 - 09:49

Roki:

Leuk!
    Ik ook doen......

• 20 Mei 2009 - 15:14

Kuch 'n' Rook:

ging je ook nog foto's plaatsen?
    En had je die flyer al gezien?

later gek.

• 28 Mei 2009 - 21:50

Coupe De Sjopie:

het schreven ben je niet verleerd ouwe flegel !

en ja elk volk moet doen waar ie goed in is, waar komt dat kant klossen ook weer vandaan ? ik heb het Max Y Ma een keer zien doen